איך נראית בנייה ב-2020? על תכנון חכם, בידוד ועוד

אין ספק שעולם הבנייה הולך ומתקדם עם השנים כאשר מידי שנה יוצא תקן בנייה חדש והבניינים שקמים חדשות לבקרים נבנים בסטנדרט גבוה יותר. עם השנים נכנסו כל מיני שיפורים ושדרוגים לענף הבנייה אך כנראה שהחידושים שנראה במסגרת בנייה ב-2020 בענף ישנו את פניו ובעיקר ישנו את פניהן של הדירות אותם יקבלו הרוכשים. אחד האלמנטים שישולבו בבנייה של כמעט כל בית חדש בישראל החל מהשנה אלו הם אלמנטים של בנייה ירוקה שחוסכת בצריכה של משאבים רבים כגון חשמל ומים כאשר המטרה העיקרית היא צריכה בת קיימא על ידי בנייה ידידותית לסביבה.

בנייה ב-2020 – תכנון מיטבי של הבניין

על מנת לחסוך בחשמל יש לבצע בדיקות מקיפות לפני הגשת תוכניות המתאר של הבניין באשר למשטר הרוחות שקיים באזור המגרש, משטר אור היום על מנת לנצל כמה שיותר מן המשאבים הטבעיים של הסביבה. כך למעשה יתכווננו החלונות של הבית בצורה המיטבית לכניסת אור יום מקסימלי וכמובן לכניסת אוויר מקסימלית שתחליף את הצורך במיזוג אוויר בעונות הנעימות. גם במסגרת שיפוצים ניתן לתכנן מחדש.

בידוד

דבר נוסף שיילקח בחשבון הוא בידוד מיטבי של הבית כאשר המטרה היא כפי שציינו שימוש מזערי בחשמל על מנת לצנן או לחמם את הבית. ברגע שאנו משקיעים בחומרי בידוד איכותיים בקירות הבניין אנו נתמוך במבנה לשמירה על טמפרטורה מיטבית לאורך זמן רב יותר לאחר הפעלת המזגן. כלומר, ביום חם, לאחר שהפעלנו מזגן, נוכל לכבות אותו וקרני השמש לא יחממו את הבית תודות לבידוד ואנו למעשה נמנע מהפעלת מזגן רציפה היות והטמפרטורה תישמר נעימה לאורך זמן רב. אלו הם חידושים שמטרתם העיקרית כפי שציינו בראש ובראשונה שמירה על כדור הארץ ושימוש במשאביו הטבעיים אך טמון פה גם חסכון עצום בכסף.

אהבתם? שתפו:
5/5
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest
אולי יעניין אתכם גם: